Vanliga frågor
Leverans
Hur lång tid tar leveransen?
Vår leveranstid är normalt 1-3 dagar från beställningsdatum. Vår målsättning är att skicka ut dina produkter senast dagen efter att du gjort din beställning. Vänligen notera att en fördröjning på några dagar kan uppstå vid högt tryck hos fraktbolaget eller ett högre antal ordrar inkomna till vårt lager.
Vad ska jag göra om jag inte har fått min order?
Om du inte har fått din order så rekommenderar vi dig först att kolla om du har uppgett rätt information till oss vid beställning. Om du har uppgett rätt information så kontakta vår kundsupport på support@sportdesignsweden.se. Uppge ditt fulla namn och ordernummer i mejlet.
Om du uppgett fel information så som adress, telefonnummer eller mejladress etc, kontakta kundsupport så snart du kan så ska vi se om vi hinner ändra informationen i tid.
Det saknas en vara i min order, vad ska jag göra?
Om det saknas någon vara i din beställning så kontaktar du support@sportdesignsweden.se. Uppge ditt fulla namn och ordernummer samt artikelnummer på den/de varor som uteblivit. Vi återkommer till dig så snart som möjligt.
Vad kostar frakten?
Handlar du för under 850 kr så tillkommer en fraktavgift på 69 kr. Köper du för över 850 kr är det fri frakt.
Byte
Hur byter jag en produkt?
Du gör en helt vanlig retur och lägger sedan en ny beställning på det du önskar.
Retur
Hur gör jag en retur?
Retur kostar 69 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig.
Packa varan väl i produktens originalförpackning. Skicka tillbaka i samma emballage varan kom i, alternativt eget yttre emballage.
Fyll i returblanketten som följde med i paketet noggrant & lägg med ifylld returblankett i paketet. OBS! Returpaket som inte har ifylld returblankett kommer inte att hanteras/återbetalas.
Klistra på returfraktsedeln som du fick med i ditt paket på emballaget. Lämna in paketet till närmsta postombud som hanterar DHL-paket. Spara kvittot.
Det brukar kunna ta lite längre tid att hantera returer så ha tålamod. Vi bearbetar din retur inom 7 dagar efter att vi mottagit den och återbetalar dig summan för de varor du returnerat. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi dig att betala din faktura under tiden för att slippa ev. påminnelseavgift om returen drar ut på tiden.
Har jag ångerrätt?
Du har alltid ångerrätt i 30 dagar när du handlar hos oss. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 30 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 30 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du utnyttjat din ångerrätt. Produkterna ska skickas tillbaka i originalskick och i sin originalförpackning med etiketter och taggar kvar.